مشاوره مدیریت چیست؟ کار این افراد چه می باشد؟
نوشته شده توسط : shaapaarak

شاید بار ها نام مشاوره مدیریت به گوش شما خورده باشد و این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا مشاوره مدیریت چیست؟ و کار مشاوره مدیریت در جامعه امروزی چه می باشد؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که سوالات زیادی مربوط به مشاوره مدیریت دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

چگونگی ساعت و محل کار مشاوره مدیریت

به طور معمول یک مشاوره مدیریت زمان خود را بر اساس تایم کاری خود بین مشتریان تقسیم می کند. از آن جایی که نیاز است یک مشاور مدیریت تایم زیادی با مشتریان خود بگذارند به همین دلیل بیشتر اوقات خود را خارج از دفتر کاری خود می باشد.

افرادی که مشغول به این کار هستند معمولا برنامه فشرده کاری و استرسی درکار آن ها نیست و اصولا یک روند کاری آرام و با آرامش را به دنبال دارند.

از نظر حقوق و دستمزد مشاوران می توانند آزادانه تصمیم بگیرند اما نکته قابل توجه در این موضوع این می باشد که این افراد باید دقت کنند که میزان دستمزدشان رابطه مستقیم با توانایی هایشان دارد.

امکان دارد این افراد بیشتر تایم روز خود را به کار مشغول باشند و همینطور بعضی از افراد فقط تعداد کمی در روز را کار دارند. میزان کار مشاور مدیریت بستگی به مشتریان حاضر آن ها دارد.

مشاوره مدیریت چیست؟ کار این افراد چه می باشد؟

کار اصلی مشاور مدیریت Business consultant ارائه دادن مشاوره در زمینه انتخاب راه های بهبود کارایی سازمان به مدیران ارشد آن سازمان می باشد. در اصل مشائره مدیریت یعنی به مدیران یاد بدهید که چگونه می توانند از راه های کم خرج به بهترین درآمد برسند. همچنین این افراد باید در جذب، ارتقا و آموزش نیروی انسانی به سازمان کمک کنند.

بعضی از مشاوران در شرکت و سازمان هایی که نیاز به مشاوره مدیریت دارند به صورت رسمی در آنجا کار می کنند اما بسیاری از مشاور ها به صورت قراردادی و همزمان با چندین شرکت کار می کنند.

قطعا اگر در این زمینه فعالیت می کنید باید بدانید که شرکت ها تمایل دارند مشاوره مدیریت خود را به افرادی بسپارند که دارای سطح تحصیلات بالایی باشند (ترجیحا دکتری) و در زمینه خود دارای علم چشمگیری باشند.

شرکت مشاوره

شرکت های مشاوره یکی از انواع شرکت های پشتیبان در ایران و سایر نقاط جهان محسوب می شوند. به این صورت که با  عقد قرارداد با شرکت های بزرگتر و یا دولت و شرکت های وابسته به آن کلیه امور مربوط به فرآیند های مهندسی این شرکت ها را به عنوان یک مشاور بر عهده گرفته  و برای خدمات مورد نیاز این شرکت ها در کنار آنها خواهند بود.

همانگونه که از اسم این شرکت ها مشخص است شرکت های مهندسی مشاور در امور اجرایی وارد نمی شوند و تنها با ارائه خدمات پروژه ای و مشاوره ای و به عنوان مغز متفکر یک رویداد مهندسی کلان وارد کار می شوند .                                       

این شرکت ها انجام اموری مانند ارائه دیدگاه، نقشه، راهکار و همچنین امور نظارت و طراحی  و مشاوره یک پروژه را عهده دار هستند و به عنوان پیمانکار با حضور در مناقصات شرکت ها و عقد قرارداد پروژه را تا مرحله نهایی از نظر نظارتی و مشاوره ای و طراحی پشتیبانی خواهند کرد.

اگر با مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی راجع به مشاوره مدیریت ذهن شما را درگیر کرده است به شما پیشنهاد می کنیم از سایت شاپرک دیدن نمایید.





:: برچسب‌ها: مشاوره_مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
karendl در تاریخ : 1399/11/1/3 - - گفته است :
با خرید انواع قفل های هوشمند،قفل کارتی ،قفل فیلیپس،قفل یوکا و قفل اثر انگشتی، به خودمان آرامش دهیم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: